Royal HaskoningDHV Water - DutchDuo
14781
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-14781,bridge-core-3.0.9,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.7,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.0,vc_responsive

Royal
HaskoningDHV

Royal HaskoningDHV is al ruim 135 jaar een toonaangevend ingenieursbureau. In Nederland zijn zo’n 400 experts actief in de markt voor waterbeheer. Wereldwijd zijn dat er meer dan 1.000. Het bedrijf is koploper in innovatie en duurzame ontwikkeling. Met uitgebreide expertise, partnerships en innovaties dragen ze bij aan een betere samenleving en maken ze de levens over de gehele wereldwijd gemakkelijker, gezonder en veiliger.

De uitdaging

De Businessline Water van Royal HaskoningDHV is een van de belangrijkste divisies van het concern. Door de klimaatverandering is de vraag naar visie, daadkracht en innovatieve (digitale) producten erg groot. Deze markt biedt dus markt veel kansen.

Of het nu gaat om infrastructurele vraagstukken of nieuwe manieren van drinkwater zuiveren, de innovaties van Royal HaskoningDHV zijn de absolute wereldtop. Het is de uitdaging om deze traditionele en gesloten markt nieuwe inzichten en richtingen te geven en daarmee de leidende marktpositie van Royal HaskoningDHV te verstevigen en verder uit te bouwen.

De oplossing

Voor het eerst in 135 jaar maakten we een onderscheid tussen Corporate Communication en Businessline Communication. Hierdoor ontstond er voldoende ruimte voor een eigen propositie van de Businessline Water. Dit bood de ruimte dichterbij de doelgroep te komen. Vanzelfsprekend zonder de waarden van het bedrijf uit het oog te verliezen. Door goed te benadrukken dat de wereld van water in de huidige dynamiek een gezamenlijke en vooral visionaire aanpak nodig heeft, neemt Royal HaskoningDHV een voortrekkersrol.

Vanuit deze rol kan het bedrijf een heldere visie communiceren. Om de diverse doelgroepen nog beter aan te spreken, zijn in de campagne drie communicatieniveaus geïmplementeerd. Zowel in woord als in beeld op toplevel, midlevel en operationallevel.

Daarnaast gaat de communicatie verder dan het zenden van een boodschap. Een merk moet een conversatie aangaan. Deze manier van communiceren levert niet alleen betere inzichten in de markt op, maar versnelt ook innovatie.

Met niveau-specifieke materialen kan Royal HaskoningDHV sneller en effectiever campagnes voeren. We laten immers zien dat we de doelgroep en hun uitdagingen begrijpen. Uiteraard is deze aanpak ook nog eens kosteneffectief op operationeel niveau.

Het resultaat

Door de combinatie van een heldere propositie en betere doelgroepcommunicatie onderstreept Royal HaskoningDHV haar voortrekkersrol als vooruitstrevend en toekomstbestendig bedrijf. Door de gekozen campagne-opzet realiseerde het bedrijf voor het eerst echte interactie met de verschillende doelgroepen. Deze interactie zorgde voor nieuwe inzichten en meer samenwerkingsverbanden buiten hun van oudsher gesloten markt. Bovendien ontstonden er zeer waardevolle connecties, waardoor de markt zélf ook vergroot is.

Tot slot droeg de duidelijke positionering direct bij aan het winnen van meer tenders. Niet in de laatste plaats doordat medewerkers op álle niveaus enthousiast achter deze nieuwe opzet zijn gaan staan.

Communicatie-items