Als praktijkopleider helpt Possible vakmensen in ontwikkeling te blijven. Niet alleen met het bijhouden en uitbreiden van vakkennis. De impact van hun trainingen gaat veel verder. Ze willen inspireren. Dat doen hun docenten met actuele praktijkkennis die deelnemers direct in hun dagelijkse werk kunnen gebruiken. Binnen de opleidingen staat de praktijk centraal en dat betekent ook veel ruimte om eigen vragen en dilemma’s in te brengen. De deelnemers leren zo ook veel van de ervaringen van vakgenoten. Met de opleidingen kunnen de vakmensen iedereen binnen een organisatie nog beter helpen. En een Possible diploma onderstreept dat.
Een bekende opleider die al 30 jaar in de markt actief was, maar kampte met teruglopende aanmeldingen. Het bedrijf moest zichzelf opnieuw uitvinden en marktaandeel terugveroveren.
Uit ons onderzoek bleek dat de terugloop vooral kwam door een kloof tussen de bestaande uitstraling en de veranderende behoeften van de huidige doelgroep. Possible moest het verleden dus achter zich laten, zonder concessies aan de kernwaarde en kwalitatieve opleidingen.
Door een vernieuwende propositie begrijpt de doelgroep beter waar de opleider voor staat en wat het aanbod aan opleidingen is. Naast de nieuwe insteek hebben we ook geadviseerd om de naam van de opleider aan te passen, inclusief een moderne visuele uitstraling. Een aangepaste tone-of-voice in online kanalen maakt hier onderdeel van uit en zorgde dat de doelgroep zich nu beter kan identificeren met Possible. Zeker in de oriëntatiefase zorgt deze aanpak voor een betere connectie met de cursisten.
Door de nieuwe communicatierichting is de conversie van aanmeldingen en walk-ins verveelvoudigd. De nieuwe identiteit viel ook bij anderen op. Bij de verkiezing van beste opleider van Nederland 2019 viel Possible in de prijzen.