Blend
Coffee

Blend Coffee is een nieuwe speler in de zakelijke koffiemarkt. Het bedrijf ontstond vanuit het inzicht dat de zakelijke markt meer behoefte heeft aan betere kwaliteit van koffie, machines en service. Het merk verkoopt koffiebonen, least en verkoopt koffiemachines en verzorgt snelle reparatie, inclusief vervangingsservice voor koffiemachines.

De uitdaging

Een nieuw koffiemerk vanuit het niets opbouwen in een erg volle markt.

De oplossing

Een nieuw en vooral ambitieus merk in de markt introduceren, vergt een minutieus uitgedachte propositie en positionering. Hierbij dwong een beperkt budget ons tot een creatieve en pragmatische aanpak.

Vanuit een zakelijke insteek hebben we een complete merk- en Visual Identity opgezet, inclusief de complete verpakkingslijn. Dit was de basis voor alle campagne-elementen, waarmee het merk stapsgewijs is uitgebouwd.

Het resultaat

In het eerste jaar na de oprichting lag de verkoop van bonen tien procent boven de oorspronkelijke prognose. Ook het aantal langlopende leasecontracten voor machines nam toe. Verder staan de service landing pages in de top 3 van diverse zoekmachines. Het resultaat is een exponentiële groei van de aanvragen voor andere producten en diensten. Inmiddels is de groeiprognose voor het tweede en derde jaar naar boven bijgesteld.